Tuesday, September 28, 2010

kerinduan pada kamsis al biruni

assalamualaikum..
lamenye aku tak mengupdate blog aku yang tah ape2 nie..
kesibukan kerja buat aku malas nak update..
wah3x sibuk mengalahkan kan anak 5..
tgh2 lapa ni tibe2 aku tringat kat kamsis albiruni..
blok Damai bilik D011

banyak kenangan yang tersimpan rapi dalam hati aku kat blok tu..
kat situ la aku kenal wan nur amira,nurul ashirah,deah,umi,tehah, n ramai lg la..
mira and nurul sekelas dengan aku..
time sem 1st ta pnah tgo2 pun..
maklumla msing2 pemalu kan..

bila da duduk se'kamsis',macam2 ragam kitorang..
fly without wings same2,,study same2..
makan same,,tdo same..
and yang paling best ponteng class same2..
hahaha..siap pakat silent phone knonnye tak sedar tido..
class start pkul 8 am..
8:15, 8:30 nty ade la nocha and eija kol ktorang
tnye "npe ta datang class"
ktowang pon dengan tak malu cakap "lewat bangun la"hehehe
duduk kamsis memang seronok kalau ade kawan yang sekepala..
rindunye aku kat kamsis!!!

1st aku masuk asrama tu,dekat seminggu jugak la aku menangis..
nak2 lagi time maghrib..
mesti lencun telekung aku..hehe
bukan ape,mula2 tu tak jumpe lagi mira and nurul..
nak2 pulak tandas yang buruk,takde pintu tandas,monyet banyak..
hari2 aku nanges kol mak aku cakap na duk luar..
tapi sabar and trus sabar wat aku bertahan sampai akhirnye..
1st time jugak la aku kat asrama tu,time aku mandi tibe2 takde air..huhu
memang advanture giler la..
first time duk asrama buruk g2..

sebenarnye asrama tu tgh nak renovate
tp blok Damai tak sampai turn lagi...
so aku dan penghuni blok damai bersabar je la dengan ape yang ade..



peneman aku..cantik tak background?pink addicted!
 sepanjang aku duduk kamsis tu,,
megi,burger,air mocha la peneman aku..
malam2 pegi koperasi bli bnda yg same
hehe..yela..sebilik dua orang je..
sunyi la..
kadang2 roomate tdo blik kawan dea..
kdang2 jugak aku tido bilik mira,nurul..
bukan kadang2,tapi selalu..hahaha

 nie plak meja study aku..time ni je bkemasnye..
klu byk assgnment mmg serabut la meja ni..

kat board pink tu ade gambar mama n babah aku..
and gambar adik bongsu aku..inas sofea..


nie pulak kat uma sewa aku..
board yang same aku guna..jimat2..
nseb da kemas..huhu..
klau tak memang byk bku2..hehehe
tak lupe gambar mama n babah tetap ade..
and gambar my siblings..
sentiase di hatiku..

kehidupan rumah sewa and kamsis memang berbeza..
sape2 nak duduk luar tu fikir la pnjang2 ea..
kne bdikari,masak,,hehhehe
bgn pagi2 naek van along..
nseb la along ambik depan rumah.

ape2 pun,sume tempat same je..
cume kite kne pandai sesuaikan diri kite kan..
bak kata pepatah..
"masuk kandang kmbing mengembekk
masuk kandang harimau mengaum"
hahaaha,,tah betol ke tak pepatah aku tulis tu..

sampai kat sni je la aku tulis...
banyak lagi kerja aku nak buat..hehe
antarenye makan,lipat bju,assgn safety yg tertunggak tu..
adoii..mama anta la maid wati kat sini..pinjam jap..hehehe


achik,aku,mira,blakang tu ade nurul..sukan kamsis





sue jadi penghuni kamsis B

roommate rumah sewa aku

housemate aku pg shopping

aku??aku balik tyme ni..housemate aku kuar p jalan2..


 jumpe next entry okay (:





No comments: