Wednesday, August 18, 2010

kenapa aku stop pakai shawls?

Assalamualaikum warahmatullahhi wabarakatuh..
sape yang bace post wajib jawab salam ni tau..
jawab salam kat comment
sesungguhnye memberi salam itu sunnah..dan menjawab salam itu wajib..

Macapada hari demi hari, semakin ramai wanita-wanita cantik pakai shawls.Comel-comel gitu.
 Aku tak tahu rasanya macam dah pencen untuk pakai shawls. sebab-musababnya banyak.
Memang cantik pakai shawls tapi ikut bentuk muka jugak.Maybe untuk aku tak sesuai.say no to wore shawl again.
So ramai pulak lelaki-lelaki jaguh lagi budiman ni mengherdik gadis-gadis yang memakai shawls ala-ala yuna ni.
 Macam pau basi laa.Macam kacang goreng la.Macam pocong lilit sana lilit sini.macam-macam lah.
 Tapi org menegur kita tu lah buat kita lebih bagus dari sebelum ni.

Kekadang aku try la jugak tanya kawan-kawan.saja gedik.
"Aku pakai tudung biasa cantik ke atau selendang?"
Ada jugak yang mulut macam ada saka cakap "hang pakai apa pun tak cantik"
haha. mengarut.
Kenapa lelaki mulut-mulut berpuaka ni cakap macam tu kat perempuan-perempuan berselendang ni? Sebab meniru gaya artis,meniru gaya orang.
Orang pakai cantik,dia yang tak cantik pun nak pakai jugak.
Cukup lemas tgk depa-depa yang pakai shawls ni.
 I taknak cari awek pakai shawls.rimas.lilit sana lilit sini.Ni ayat member semasa dalam keta lepas baru balik dari pergi bazar

So,the best solution is, belajar betul-betul cara nak pakai selendang. N bagi match dengan baju skali. n tapi jangan yang penuh dengan corak sangat,serabut.

N tanya jugak kawan-kawan elok atau tak.sesuai atau tak.
 Kalau boleh kawan-kawan sila lah jujur ye,Ni pasal penampilan kawan kita nii..
So sambung cerita tadi,...
Sangat-sangatlah terlalu ramai memakai nya. Sampaikan jalan sikit je mana mesti mama abah cakap. Haa,tu kembar seangkatan. cehh. Aku pun tunduk malu je.
 Bukan apa kekadang corak shawls sama. hehe :p

Gadis-gadis berselendang ni bagi aku special ordinary.Nampak cute.
Tambah-tambah lagi yang memang pandai pakai. Tapi takpalahh. Aku jadi an ordinary girl ckup lah.hee.


time pergi pancing dengan ex classmate teknik..

No comments: