Thursday, March 31, 2011

Part 1 : maaf tak sengaje bace diary kau..kau letak merate..aku tak tau tu diary sebenarnye..

Assalamualaikum..
whats up gurls!!!Firstly aku nak tanye kenape ko bace diari aku tu?
aku bukannye marah ko bace tapi tros terang aku cakap *****************  Lya ney..
Slain aku ngan nadia ko la satu2nye orang yang tau pasal Lya..*****************
****************************************
aku pon tak tau kenape..maybe aku nak cari kawan yang betol2 ikhlas cam Lya 2...
Tp skang ni susah nak cari..
Bukannye aku tak suke ko luahkan hati ko tu kat aku...teros terang aku cakap aku ikhlas dengar luahan hati ko tu..Tp care ko tu buat aku aku ingat kat Lya..Dye pon same cam ko jugak..kalau ade problem je mesti crite kat aku...tapi ye cite sume mslh dye..ko sparuh je...tu yang bezanye..


aku tak kisah sume tu..tu hak ko nak simpan sume masalah ko..mase mule2 ko masuk hostel ni aku tkejot tengok ko..tapi aku buat biase je..aku tak nak orang lain tau..kalau ko nak tau muke ko ade iras muke Lya...
perangai ko pon same dengan dye..sebab tu la aku tak nak tengok kau sedeyh..aku rase macam Lya pon tgh sedeyh..
perlu ke ko tau sbb Lya meninggal?
satu je sbb dye..
dye meninggal sebab eksident..
tp yang sedehnye mase tu aku takde skali dengan dye..
aku tau dye eksiden pastu meninggal..
aku tak sempat nak cakap ape2 pon dengan dye wat kali terakhir..Lpas dye pegi aku tak tau nak buat ape..
mak aku slalu marah aku..yela...sape tak marah...care aku mase tu macam tak redhakan pemergian Lya..
Tp 2 3 minggu lepas tu aku boleh terima hakikat tu..
Tp hidup aku tak seceria dulu..
Dulu aku tak macam ni..dlu aku ceria sangat...hari2 aku hepi..
Tapi skang ceria aku tak ikhlas..
kalau nak ikotkan hati hari2 aku nak nanges bile ingatkan dye..
tapi aku ingat pesan dye..
dye slalu pesan "jangan nanges depan orang nanti orang risaukan kite"..
so aku tak nanges depan orang..cume mase aku sakit hari tu je aku nanges beria..
k la tu je aku dapat bagitau ko..
mase aku tulis ni ko tengah tido..tapi aku tak dapat nak biarkan air mate aku ni..
asyik mengalir dari tadi..cume satu je pesan aku kat ko...
"ko jangan la sedeh lagi ea..jangan la asyik ingat kat family je..nanti bile da kawen kene tinggalkan family jugak..hakhakhak..."***************************pastu aku nak mintak maaf la kat ko coz aku tulis ney gune pensil ko..hakhak...pensel aku takde ubatlah..k take care...SMILE ALWAYS..

Bayangkan kalau orang terdekat kite pergi buat selamenye...
kite hanye mampu berdoa agar roh dicucuri rahmat...



al fatihah untuk arwah Lya Karmila..moge kau aman dan sejahtera di sana...

**** bersamaan part2 yang dianggap sedeh untuk dicerita..
masuk hostel~ aku masuk hostel lambat sebab mak aku was2 nak lepaskan aku sekolah jauh..hehe

 Hargailah sahabat selagi mereka ade di dunia...


Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami

Kerana takdir Yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mengenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati



Tulus ikhlasmu luhur budimu
Bagai tiada pengganti
Senyum tawamu juga katamu
Menghiburkan kami
Memori indah kita bersama
Terus bersemadi
Kau sahabatku kau teman sejati



Sudah ditakdirkan kau pergi dulu
Di saat kau masih diperlukan
Tuhan lebih menyayangi dirimu
Ku pasrah di atas kehendak Yang Esa



Ya Allah
Tempatkannya di tempat yang mulia
Tempat yang diKau janjikan nikmat
Untuk hambaMu



Sahabatku
Akan kuteruskan perjuangan ini
Walau kutahu kau tiada di sisi



Perjuangan kita masih jauh beribu batu
Selagi roh masih di jasad hidup diteruskan
Sedih rasa hati ini mengenangkan dikau
Bagai semalam kau bersama kami



Moga amanlah dan bahgia dikau di sana
Setangkai doa juga Fatihah terus kukirimkan
Moga di sana kau bersama para solihin
Kau sahabatku kau teman sejati



Telah tiba saat waktu kau tinggalkan kami
Kerana takdir Yang Maha Esa telah menetapkan
Sedih rasanya hati ini bila mengenangkan
Kau sahabatku kau teman sejati


Entry ni aku buat sebab aku pon mengalami benda yang same...
"ko" dalam surat tu akulah..
"aku" si sahabat aku...
sedeh bile tiap kali aku ingat surat2 ni...
hope tuan surat ingat aku selalu...
i luv u dear...

4 comments:

Qistina Delisha said...

wahh, sdey nye..!!
tp lau dpt kwn cm haprakkk pun xgune...

gadesmerahjambu said...

em..macam2 ragam kan.. =)

Anonymous said...

part 2??

gadesmerahjambu said...

surat tu tak jumpe lar..ari tu ade dalam beg,tapi bile nak tulis da hilang..tunggu ea =)