Tuesday, April 19, 2011

10 perkara tentang diri aku

Perkara tentang aku ialah :

PERAHSIA


Banyak perkara yang aku simpan untuk diri aku..
Rase simpan rahsie yang aku simpan tu memberi ketenangan dalam hidup aku..
Kadang2 aku takot nak bagitau ape-ape yang terjadi pada aku..
Aku bimbang aku akan susahkan seseorang itu..
Sebab aku pikir orang lain pon banyak masalah..
Jadi aku tak nak susahkan sape-sape..

Ade benda yang aku rahsiakan untuk sementara waktu..
Dan aku akan kongsi bile tibe mase yang sesuai..
Sebab aku pon manusia biase..
Bile tak tahan tu aku terpakse luahkan..
Mengape perlu dirahsiakan ? Banyak sebabnye kan?
Antara sebab bile buat macam tu aku lebih suke memikir..
Dan cari jalan macam mane nak selesaikan..

Susah juga simpan rahsie ni..Bile nak pecah tu agak panik..
Tapi aku akan jelas kan sebab ape jadi macam tu..
Tentu kawan aku Nocha & Izzati pernah memahami aku..
Semua benda kite buat bersebab kan?

Namun sekarang semua OK..
Lebih suke berkongsi dengan mak, kakak dan adik aku..
Dalam hal lain aku lebih suke berkongsi dengan kawan2..
Contohnye hal baju, make up, kasut (eija samad la orangnye)
Hal-hal duniawi banyak dengan member laa..pasai kawen, ade anak.. hahaha
Tapi bile soal hati & family aku lebih rela memendam je..
Aku lebih memerlukan ruang diri sendiri dengan rahsie aku..
Moga hidup aku lebih terasa bermakne ( tak tau nak luah macam mane lagi )

MARAH & MEMBEBEL

Haha..aku ni kuat marah..
Selalunya kat adik-adik aku la..
Kadang-kadang marah dah tak tertahan sampai aku naik rotan..
Tapi dengan adik-adik je la..Sebab aku kan kakak..
Mestilah nak didik adik-adik supaya tak jadi macam aku..

Bayangkan aku dah kemas, vacuum, mop..
Tibe2 datang si Izzat, Insyirah, Inas dari luar..
Dengan kaki kotor- kotor lalu kat tempat aku dah mop..
Bile aku marah depe akan buat hidung terangkat lar.senyum lah..
Dah tak jadi aku marah bile depe buat macam tu..
Dulu takpe la ade bik Wati buat sume..
Sekarang da balik indon sebab ikot laki dea balik..
Kalau tak hari-hari datang rumah aku..
Dah la rajin..Pandai maen dengan budak-budak
Bile datang maid laen, tak same dengan bik Wati..
Ade yang datang pemalas nak mampus..
Mak aku pulak yang tolong buat air milo untuk dea..
Bukan dea yang buat air untuk mak aku..
Hahaha..Kadang tuh aku yang tolong jemur tuale dea..
Dea sedap tidur time mak ayah aku takde..
Takpe lah maybe dea penat? hurm tak kan tiap mase penat..

Balik pade topik..
Aku memang suke marah..
Kalau datang mood period lagila naik darah aku..
Tak boleh silap langsung..
Tapi kadang-kadang aku control jugak..
Takut jugak cepat berkedut nanti kan..
Membebel satu lagi..
Aku suke membebel time drive..
Mak aku selalu marah bile aku bising dalam kete..
Contohnye "mama tengok orang depan ni, lembap nak mampos"
"mama, orang depan ni honeymun ke dalam kereta"
"mama, kete dot2 ni bagi signal kanan, tapi masuk kiri..
Tu la yang buat mulut aku tak henti membebel..

Perkara lain akan disambung next entry.. =)

3 comments:

eja samad said...

alamak!!name sy ade naik larh...hehe
hmm..law awop ade mslh ape2 citer la yer...owg sudi jd pendgr~

mimimemo said...

kadang2 rahsia itu perlu untuk di sendiri..:)

saya plak: kalau ade mslh jgn cite kat sy sebab sy xreti simpan rahsie..keh3...:P just kidding

najihahfara said...

tapi ape yg sy tau pasal die ni die cengeng jugak & sangat gila bila dengan sy..hihi..mish u dem much dear