Sunday, April 17, 2011

persoalan demi persoalan

Assalamualaikum..
Salam Sejahtera..
Salam Satu Malaysia
Hari ini aku tibe termelayan perasaan jap..
Selame ni duduk bersuke ria bergelak ketawa dengan adik2 aku..
Perasaan aku sekarang takut nak hadap semua yang ade depan mata aku..
Aku takut semua tu akan berulang..
Memang mase ni gonna be okay..tapi lambat laung pasti perkare yang same terjadi..
Yes aku akui 2 minggu ni perasaan aku kacau bilau..
Sampai la petang semalam aku cakap aku rase tak sedap hati..
Aku teringat je ape yang berlaku kat aku tahun lepas..


Sampai saat ini aku tiade berperasaan..
Kadang kadang perasaan tu datang..
Tapi aku takut nak meluahkan..
Maafkan aku wahai lelaki2 yang meminta bercoupling dengan aku..
Dah banyak sangat aku menolak cinta2 lelaki ini..
Hati aku cuma ade satu..ya satu sahaja..
Maka mestilah diberi kepada yang satu jugak..


Tapi bile aku menolak pelawaan mereka,
Mengapa mereka harus memutuskan hubungan silaturahim persahabatan??
Kenapa tidak bercakap dengan aku lagi?
Alahai senang betul membuat keputusan sedemikian rupa..
Sedangkan aku tahu yang kau2 orang ade girlfrend, makwe, sugar mumy, kakak terangkat..
Haha..aku meletakkan kehormatan aku kepada mereka..Tetapi aku dibenci..
Apa hanya itu kelayakan bagi diri aku?
Beginikah sifat2 para lelaki?
Menganggap cinta seperti melepaskan geram pada jalan raya..
Menganggap cinta seperti menghembus asap rokok berkepul2 diudara


Bila dah dapat buah hati pengarang jantung semua benda aku lupe..
Tibe2 datanglah seorang perempuan yang boleh ke dikatakan perempuan??
Datang mencaci, menghina, mengherdik.. Mengatakan yang aku merampas hak mutlak itu dan ini..
Aku hanya memekakkan diri seperti seorang yang pekak..Mendengar segala tohmahan..
Mereka ingat aku kuat bila dicaci, dihina sedemikian rupa?
Apa aku harus berdiri ditempat sedemikian rupa lagi?
Maka haruslah aku pergi dari posisi keadaan itu..


Cinta aku bukan disitu. Cinta aku sepatutnya disimpan ditempat kecil dimana ada hati yang 
sangat-sangat mengerti aku.. Yang sangat-sangat sayang aku..
Untuk siapa aku. Untuk siapa aku.
Mereka membayangkan aku kuat, pekak, tabah dan membutakan mata..
Menerima segala cacian nista. Tapi, itu bukan aku, itu bukan aku..
Dunia macam-macam.Dunia tempat kejam. tapi jangan sedar dengan kata mereka.
Dunai macam-macam. Dunia tempat kejam.tapi janganlah engkau percaya kata mereka.


Biar aku begini sahaja. Biar mereka tak suka.Tak apa. Siapa kita itu kita.
Kalau mereka tak suka. Pergi mampus pun tak apa. Letakkan jiwamu ke dalam diri aku.
Aku pasti kamu tidak mampu menjadi aku.
Kerna apa yang kamu tahu, mencipta segala yang hina-hina. 
Hati kamu busuk. Patut bila aku melihat kamu, aku rasa seperti bapak tikus yang mengutip 
sampah-sampah kecil di lorong-lorong kotor.


Tak apa
Tak apa
Tak apa
....
Ini rasa-rasa sisa.
jiwa yang tengah luka.
Aku pekak. Sentiasa pekak sampai bila-bila.
Kerana aku masih punya segalanya.
Ini terindah buat casablanca si hina.


Adakah mimipi hari ini akan tiba suatu hari nanti?
Adakah si perempuan akan datang mengherdik si pekak macam aku dan meminta hak mereka 
pada aku?
Memaafkan memang mudah. Pakai mulut semua benda boleh jadi..
Sememangnye kemaafan itu adalah dendam yang terindah..







Setahun yang lepas. Ditemani oleh roomate 

5 comments:

Qistina Delisha said...

don't be sad baby.... ;(

gadesmerahjambu said...

Qistina~ nope la..cume teringat je..

najihahfara said...

dun be too frustrated dear..
ok

gadesmerahjambu said...

Cik Najihah-u know who i am . i tak kuat dear

mimimemo said...

just ignore them... u are worth than them...